vrijdag 13 juli 2012

Kever Kurt waait weg!!

Mijn tweede papieren kind!! In elke Vlaamse en Nederlandse boekhandel!
Ik ben heel gelukkig met de mooie druk die mijn vrienden van Clavis uitgeverij alweer hebben neergezet! Thanks guys!! Gelukszucht!!!
Eerder in deze blog vertelde ik al over Kurt. Hoe hij eerst een gewone kever was en daarna meer meneer werd door dat ik een kostuumpje voor hem uitkoos.
Het boek werd eerst helemaal uitgewerkt in gouache maar omdat ik niet 100% een 'het-is-echt-af'-gevoel had ben ik gewoon helemaal opnieuw begonnen (3 maanden!!!) in acryl. Dat paste beter bij Kurt en zijn omgeving.

Kurt is een saaie kever. Hij draagt altijd hetzelfde, kuist vaak, eet elke dag groene blaadjes en houdt niet van verrassingen of onverwacht bezoek. Een bekrompen geval... Op een dag blaast de wind hem weg uit zijn eigen saaie bestaan. Hij ploft neer in het leven van een heleboel andere dieren die hem elk op hun manier iets meer van de wereld laten zien.
Het gaat over je paardenbril uit doen, nieuwsgierig zijn en openstaan voor anderen.

Ik heb het boek thuis zo vaak voorgelezen dat mijn jongste tegenwoordig tegen elke kever in de tuin 'een Kurt' zegt. :o))


Geen opmerkingen:

Een reactie posten